Transparent Sexy Pink Heart
Transparent Sexy Pink Heart

Saturday 14 September 2013

KaWan vS sAHAbat

Assalamualaikum...
Hari ni aku nak share sikit pasal ap itu kawan n sahabat dari sudut pengetahuan aku la...

Apa itu kawan???
Kawan ni bagi aku la...mcm kenalan biasa mungkin kawan-kawan kelas kita,kawan-kawan kerja..orang yang mungkin rapat dengan kita juga xley nak kata sahabat.Ini kerana kawan time susah dy cari kita time senang dy lupa kita...

Siapa orang mcm tu....semua manusia akan macam tu dan jangan ingat kita ni x macam tu...
Kita ni asyik cakap jek yang kawan kita tu lupa kita..tapi penah x kita ingat diri kita ni macam mana..

Time kita susah cuba la kita ingat siapa yang tolong kita.
Lagi satu aku x suka orang menganjing-nganjing..kira sound x tnjuk muka..berani meh datang depan cakap apa xpuas ati...yang ni namanya kawan...Kawan bolehh jadi lawan tau tak...

Apa itu Sahabat.???
Sahabat bagi aku la seorang yang sentiasa ada dengan kita time susah n senang bukan senang tau nak cari orang cam ni...Antara sahabat yang paling dekat dengan kita ialah ibu n ayah kita sendiri..

Time susah,sakit n senang kita dyorang sentiasa ada untk bagi semangat dekat kita.
Orang yang mungkin kita dengar la dari mulut orang yang dy jahat or something sepatutnya kita kena kenal dulu hati budinya..mana tau dy akan jadi sahabat kita sampai akhirat.

Bak kata orang jangan menilai seseorang melalui rupa paras,cara atau perwatakkan dy ini kerana semua itu tidak menunjukkan hati sebenarnya..
Mungkin muka jahat,mulut macam puaka mana entah yang orang tak suka tapi dy mungkin boleh jadi sahabat kita yang paling setia.

Tapi lau muka sopan,lemah lembut banyak orang puji tentang tingkah laku dy but lagi teruk dari mulut puaka tu baik kawan ngan mulut puaka sebab dy boleh jadi sahabat setia.


So kepada kawan-kawan saya yang mana ada la ketidakpuasan hati dengan saya insan yang lemah ni..datang ler jumpa xyah dok jaja citer saya ya kt orang lain...apa yang tak kena n kita betulkan balik la ya..
lagi satu saya tak suka kawan makan kawan ni.
Korang ni dah xad nasi ker nak makan...xad meh aq bagi...miskin2...
hahahaha
Btw sebelum mengundur diri saya mintak ampun n maaf la pada sesiapa yang saya penah terguriskan hati samaada sengaja taupon tidak sengaja ya.. 
Wassalam :)

No comments:

Post a Comment